Fotograaf Utrecht - zelf foto's maken - beeldbank bouwen

Welke foto bij je blog

BiancaFoto tips Leave a Comment

Ben je ondernemer en maak je voor je marketing veel gebruik van internet? Zoals je website en social media, dan heb je steeds meer en steeds vaker beeldmateriaal nodig.

Een blog of een status-update zonder foto trekt nauwelijks nog de aandacht. Visuals moeten een echt onderdeel zijn van je marketing. Bovendien worden beelden 60.000 keer sneller door ons brein verwerkt dan woorden. Met online content zonder beeldmateriaal maak je het jezelf veel te, en zeker ook onnodig, moeilijk.

Slim beeldgebruik voor je bedrijf

Wat kan een foto voor je blog doen?

Een foto kan een paar verschillende functies hebben, zoals:

1. Aandacht trekken

2. Sfeer neerzetten

3. Informeren

4. Benadrukken

Voordat je gaat nadenken over de beelden zelf is het handig om naar dit lijstje te kijken.

Waarom wil je er een foto bij? En wat moet die foto gaan doen voor je blog?

Als je die vraag beantwoord hebt kun je misschien ook makkelijker beeldmateriaal vinden, bedenken of maken.

IMG_0383

Een groot aantal mensen bekijkt internet of social media op een tablet of smartphone dat betekend dat de foto’s vaak op een heel klein formaat worden bekeken, hele complexe foto’s komen dan niet over. Relevantie is belangrijk, als de foto niets met je blog of met jouw te maken heeft dan hoort het daar ook niet thuis.

Welke foto’s vallen op en vragen aandacht

Dat zijn foto’s met:

1. Felle, vrolijke kleuren

Simpele foto’s met felle kleuren en een hoog contrast.

2. Hoog contrast

Kleur en contrast, zoiets als dit:

IMG_1270

3. Een gezicht

Gezichten doen het altijd goed, deze trekken enorm de aandacht, zelf als is het een gezicht van een beeld of een getekend gezicht. Het effect van een gezicht wordt nog vergroot als het een duidelijke emotie vertoond.

20150522_BdWP_IDFS2015_3__F0A3045

 

Ga eerst eens met bovenstaande aan de slag en laat dit op je inwerken. Dan vertel ik je de volgende keer meer over hoe je dan aan deze foto’s komt.

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *