‘Een beeld zegt meer dan 1000 woorden’ of ‘ Ik ben heel visueel ingesteld. Dat heb je vast wel eens gehoord.
Cliché of niet; cijfers spreken voor zich:
- Tekst voorzien van relevant beeld krijgt 94% meer vieuws.
- Tweets met beelden worden 150% meer geretweed.
- 90% van alle informatie die in ons brein wordt omgezet, is visueel.
- Je herinnert je vaak 80% van wat je ziet en maar 20% van wat je leest.
- Zien is geloven! Beelden zetten eerder aan tot emotie en zorgen ervoor dat je informatie beter onthoudt.
- In slechts 2 jaar is het zoeken naar afbeeldingen op Google met 800% toegenomen.
Als ondernemer is het dus belangrijk om zoveel mogelijk beeld te gebruiken. Hoe je dat doet? Eigenlijk is dat niet zo moeilijk. Het belangrijkste is consistentie, zorg dat jou doelgroep jou herkent. En dat begint met je profielfoto en de achtergrond foto op je sociale media kanalen, zorg dat deze overal hetzelfde is. Vanzelfsprekend zijn dit ook kwalitatief goede foto’s en zien ze er professioneel uit.
Bedenk voor het plaatsen van een foto altijd of het bij jou en jouw bedrijf past. En sluit dit bericht aan bij eerdere berichten.
Gebruik bijvoorbeeld ook een gratis dienst als Canva om al je geplaatste content eenvoudig op een eenduidige manier op te maken. Denk hierbij altijd aan je bedrijfskleuren (de kleuren van je logo) en het font wat je overal gebruikt.
Dus zorg voor consistentie en samenhang in al je berichten en gebruik je huisstijl.