Ondernemer aan het bellen branding fotografie

Hey, ondernemer!

Ben je al even ondernemer en toe aan een profesionaliteitsslag?

Of beging je net met ondernemen en wil je het graag meteen goed doen?

Mensen dien zaken met mensen, of eigenlijk doen mensen zaken met mensen met wie ze een klik hebben. Maar hoe zorg je ervoor dat ze een klik met je ervaren als het eerste contact vooral online is (social media, website, e.d.).

Door jezelf te laten zien! En dat gaat verder dan alleen een goede profielfoto.

Je hebt een logio en een huisstijl en je bent actief op social media. Maar je wilt meer mensen aanspreken, je wilt mensen triggeren, je wilt dat mensen reageren op je social media berichten.

Zorg dan ook dat je je branding in orde hebt! Branding is in mijn ogen de uitstraling van je bedrijf, je product en van jou zelf (als ZZP-er). Het zorgt ervoor dan men je producten gaan herkennen als iets wat bij jou hoort, omdat alles een eenduidige uitstraling heeft.

Branding

De zakelijke branding is de uitraling van het bedrijf, van het merk, en de producten. En hoe jij jezelf presenteert is je persoonlijke branding. Voor een ZZP-er liggen deze twee zaken in mijn ogen heel dicht bij elkaar. Als ZZP-er ben jij je bedrijf, men associeert jou met je producten en met jouw vakgebied. Als je aan de slag gaat met je branding kun je jezelf de volgende vragen stellen. Of eigenlijk is het altijd goed om jezelf deze vragen te stellen als je gaat ondernemen:

  • Wat zijn je drijfveren?
  • Wat is je missie?
  • Wie is je doelgroep?
  • Wat zijn je kernwaarden?
  • Met welke tone-of-voice communiceer je?

Eigenlijk is branding hoe anderen jouw bedrijf zien.

Branding gaat dus veel verder dan je huisstijl. De gehele presentatie is je branding, zelfs je gedrag!

Het gaat om je visuele (huisstijl) en je niet visuele (kernwaarden, tone-of-voice) identiteit. Goede branding zorgt ervoor dat jouw bedrijf de  juiste associaties oproept bij je klanten.

Tekstschrijfster Astrid van Contentbureau tijdens de brandingshoot bij BFoto

Onderneemster en lach coach Bente tijdens de Branding shoot

Jouw verhaal is jouw kracht

Daarom is het ook zo belangrijk om je branding duidelijk te hebben. Als je weet wie je bent, wat je doet en waarvoor je het doet weet je veel beter wat je wilt uitstralen en welke marketing daarbij past. Je weet dan ook welke samenwerkingen je eventueel aan zou willen gaan en welke niet.

Voorafgaand aan de brandingshoot gaan we het dus ook hier over hebben. Allereerst ontvang je van mij een digitale vragenlijst, met diverse vragen op vier onderwerken: wie, wat, hoe en waar.

  • Wie ben je?
  • Wat doe je?
  • Hoe doe je wat je doet?
  • Waarom doe je dat?
  • Waar doe je dat?

Deze vragen helpen jou om je ondernemersvisie duidelijk te krijgen en dat gaan we samen vertalen naar de juiste beelden.

Jij maakt je bedrijf, het is jouw visie en jouw kernwaarden. Zelfs als je buurvrouw hetzelfde doet, dan is toch jouw bedrijf heel anders. En dat wil ik voor je vastleggen.

Samen laten we online zien wie jij offline bent.

De antwoorden die jij geeft, geven mij een inzicht van jouw als persoon, maar ook van jouw onderneming. Dit gaan we bespreken tijdens een branding strategie sessie online. En tijdens deze sessie maken ook meteen een shootlist. Hierop natoren we welke situatie wil willen fotograferen (wat doe je en wat is je stemming) en op welke locatie. En geef ik je wat tips over je kleding tijdens de shoot.

Na de Branding Strategie Call wordt deze shootlist definitief gemaakt en gaan we natuurlijk shooten!

Jose wijst iets aan het burgerlijk wetboek tijdens de branding shoot bij BFoto Fotograaf Utrecht


Portret van ondernemer Jose Letselschadespecialist“Bianca stelt je meteen bij binnenkomst op je gemak. Ze straalt rust uit en die rust neem je automatisch enigszins over. Dus ook als je niet graag voor de camera staat, moet je dus zeker naar B Foto! Vooraf maakten we tijdens een videocall een planning voor de branding shoot waardoor ik wist wat we gingen doen. Hierdoor kon ik me goed voorbereiden. Bianca denkt goed mee over wat ik wilde uitstralen en komt zelf met goede ideeën. Tijdens het shooten nam ze de tijd en gaf ze goede aanwijzingen. Ik ben erg blij met het resultaat. Ik kreeg veel mooie foto’s die ik kan gebruiken als profielfoto, voor op mijn website en op social media.” Jose van der Sanden (Letselschadespecialist)

Astrid van Contentbureau Corner vertelt wat ze van de branding fotografie bij BFoto Fotograaf Utrecht vond.“Ik vond het prettig om vooraf eerst met Bianca in gesprek te gaan over wat de kernwaarden zijn van mijn bedrijf, wat ik wil uitstralen en waar ik blij van word. Zo krijg je ook foto's die bij je passen en bij jouw bedrijf, in plaats van zomaar wat portretfoto's. Ze stelde goede vragen en wist meteen een ontspannen sfeer te scheppen. Ik ben blij met het eindresultaat, het geeft een gevarieerd beeld van mijzelf en mijn bedrijf.” Astrid van den Hoek (Freelance journalist en eindredacteur bij Contentbureau Corner)


Bekijk hier mijn werk:

Boek nu jouw shoot!

 

Genoeg foto's om voorlopig je social media en website mee te kunnen vullen, normaal voor 799 euro, nu voor slechts:

444 euro

(exclusief BTW)

Deze prijs is inclusief:

  • Branding verdiepings vragenlijst (online)
  • Branding Strategie Call
  • 2 uur fotograferen
  • Kleding wissel(s)
  • Diverse locaties (op nabije afstand)
  • Minimaal 20 foto's
  • de foto's in hoge resolutie
  • de foto's in lage resolutie
  • vrij gebruiksrecht van de foto's
  • Branding Gids

Aanmelden