Wat voor een foto’s plaats je op je website? Hoe pak je de fotografie daarvoor aan? Er zijn geen regels voor, er gaat dus ook veel mis. Hieronder de meest voorkomende fouten als het over zakelijke fotografie gaat.
Een logo als profielfoto bij je social media
Mensen doen het liefst zaken met mensen, niet met een logo.
Een foto van je bedrijfspand op de homepage van je website
Als mensen op je website komen wil je dat ze meteen zien wat je doet en daardoor geïnteresseerd verder kijken. Al heb je een heel mooi kantoorpand, een foto hiervan hoort eerder thuis bij ‘contact & route’ .
Geen beelden gebruiken
Ook al gaat het erom wat je doet en kun je dat juist heel goed omschrijven, een beeld (illustratie of foto) versterkt juist de tekst. Met beelden bereik je namelijk ook de visueel ingestelde mensen. Daarnaast ziet een pagina met alleen maar tekst er vaak wel heel erg saai uit.
Geen foto van jezelf (en medewerkers) op je website (contactpagina)
Mensen willen graag weten met wie ze zaken doen, ik ook!
Slechte kwaliteit foto’s
Je bent een pro, en dat wil je ook uitstralen. Zorg dan dat je foto’s dat ook doen. Dus goede belichting, goede uitsneden, echt beelden die de tekst versterken. Geen te lage kwaliteit en bijvoorbeeld te donker of onscherp. Dit betekend niet dat je al je foto’s door een dure fotograaf moet laten maken, zelf met een mobieltje zijn al hele goede foto’s te maken. Maar wees wel kritisch op je foto’s.
Een vakantie foto als profielfoto
Zeg nou zelf, we zijn toch allemaal professionals? Vakantiefoto’s horen thuis op je persoonlijke Facebook pagina.
Hierboven heb ik 6 veel voorkomende fouten beschreven, weet jij wat nummer 7 is?
Laat het me hieronder weten: